סקירת הדבקים האולטימטיבית

סקירת הדבקים האולטימטיבית.

נוזלי, ספוגי, דו”צ, עמוס, טאקי ועוד ועוד ועוד.
גם אתן מרגישות לפעמים שאתן הולכות לאיבוד במרחבי עולם הדבק?

בדיוק בשביל זה אנחנו פה! עם הסקירה הרחבה ביותר שיכולנו לחשוב עליה בעולם הדבקים.
נדגיש בתחילה שדבקים המיועדים לסקראפ הם בדיוק כאלו - מיועדים לכך.  כלומר, כל דבקי הילדים שיש לכם לבית הספר ובגן - אז זהו, ממש לא! הדבקים האלו לרוב מלאים במים ולכן במגע עם הדפים המהממים שלנו ••• חבל.

בואו נתחיל. עולם הדבקים מתחלק בגדול לשניים - יבש ורטוב.
אני אוסיף ואומר, שבחירת הדבק לדעתי היא מאוד אישית. אני לדוגמה משוגעת על העמוס בעוד שיש בנות שלא סובלות אותו. לעומת זאת הטאקי האהוב על רוב הבנות בעולם הסקראפ, מבחינתי הוא סיוט לעבודה ולא תראו אותי משתמשת בו אלא במקרים נדירים.
הדבק אמור לעבוד בשבילכן ולא אתן בשבילו. אז תמצאו מה נוח לכן לכל עבודה ותתקדמו, אתן נורמליות לחלוטין גם אם טאקי לא עובד לכן כמו שצריך.

עקרונית הדבק הרטוב לרוב יתן לנו היצמדות טובה יותר ויחזיק לאורך שנים ארוכות, בעוד דבק יבש הוא בעל פחות כח ועלול להתייבש עם חלוף השנים. כמובן שככל שהדבק יותר יחזיק יותר שנים. ולכן כשאתן מתחילות ליצור ההמלצה שלי היא לחשוב על הפרויקט ומה הצרכים.  לדוגמה אלבומים לרוב יהיו עם דבק נוזלי, אני אישית עובדת הרבה פעמים דווקא עם יבש מסוג scor tape  אבל אני לא ממש חושבת שהכנתי 20 שנה קדימה. עד כה עברו 3 והכל עדיין במקום. אני גם אוהבת לשלב את הדבק הנוזלי עם הדו"צ היבש באלבומים.
כמובן שזה גם אישי, דבק יבש זו חתונה קתולית. מהרגע שהוא נגע בנייר נגמר הסיפור. אין מקום לטעויות. אז אם את יודעת שיש לך נטיה להדביק עקום או להידרש להזזת הדף, מומלץ להתרחק מדבק יבש.

נתחיל בסקירה של הדבקים הנוזליים (שם הדבק הוא קישור לחנות לקנייה, ואם יש יורת מסוג אחד אז חפשו את הקישורים בתוך ההסבר)

עמוס Amos-  
או כמו שאני קוראת לו, עמוס אהובי... אני כל כך אוהבת אותו שיש לי חתול על שמו (אמיתי). דבק לבן המיועד ליצירה, שמגיע עם שתי פיות - צרה ורחבה בצורת מברשת. לא צריך ממנו הרבה והוא מדביק מעולה. החסרון היחיד שלו זה שיש בו כמות יחסית קטנה, אבל הוא זול ולכן זה משתלם בכל מקרה.

טאקי
הסוג הנפוץ ביותר  -  אחד הדבקים המומלצים ביותר על ידי יוצרות בחו"ל. דבק לבן סמיך,  לוקח מעט זמן להתייבש ולכן יש מרווח לטעויות. חזק מאוד. באופן אישי קשה לי איתו כי לי קצת קשה להוציא אותו מהפיה בגלל הסמיכות, אבל מחזיקה אותו בעיקר להדבקות שבהן אני צריכה הרבה חוזק. מגיע בשני גדלים - 118 מ"ל ו-473 מ"ל.

טאקי ייבוש מהיר

אותו אני דווקא אוהבת מאוד. דבק לבן לא מאוד סמיך, אני אוהבת שהוא עומד על הראש (כמו הקודם). הוא מתייבש יחסית מהר ועדיין משאיר מקום לתיקונים. מזכיר מאוד את העמוס בכמות יותר גדולה. מתייבש שקוף.



ביג -

דבק על בסיס אצטון, מתאים להדבקה כמעט על כל משטח. הוא שקוף ובמרקם קצת סיליקוני. לוקח לו מעט זמן להתייבש ולכן יש הרבה מרווח לטעויות. זה הדבק האהוב ביותר על קרן והיא עובדת רק איתו. באופן אישי אני פחות נהנית כי מרגיש לי נמרח מדיי ונוזלי מדיי. אבל כמו שאמרתי - דבק זה מאוד אישי ואני ממליצה לנסות ולראות מה אתן אוהבות.


גוטרמן -
דבק מעולה לבדים. מרקם ג'ל שקוף. הדבק עמיד למים ומעולה להדבקת בדים, תחרות, אפליקציות, אבנים לבד ועוד. אם אתן רוצות להדביק בד לבד, או בד למשהו או משהו לבד - זה הדבק בשבילכן. מתייבש שקוף וחזק מאוד.


ג'ל מדיום  -


מחפשות דרך להדביק מתכות, הרבה חרוזים ודברים כבדי משקל? להדביק תחרות בנוחות? זה המדיום בשבילכן. הוא במרקם משחתי ושקוף. מעט ממנו מחזיק משקל רציני וממש כיף לעבוד איתו. כשהוא מתייבש עמיד למים.
מתאים מאוד לכל העוסקות במיקסד מדיה. בגךך שהוא מתייבש מאט ושקוף, אפשר למרוח אותו מעל נייר טישו לדוגמה, או תחרות והוא ידביק אותן לדף, או לקנווס ולא יראו שיש דבק. מתייבש יחסית מהר אבל עדיין יש זמן לתיקונים.
אפשר להשתמש בו גם כסילר לעבודות אם רוצים שמירה על עבודה כמו צבעי מים.

הוא מגיע במגוון סוגים - יש מבריק, יש מאט, יש כזה שנראה מיושן עם סדקים. יש אחד מאוד סמיך ואחר רך יותר. הכל תלוי בצורך שלכן ובמרקם שאתן מחפשות לעבודה שלכן.
המלצה שלי למי שעובדת בסקראפ בעיקר  - המדיום מאט ג'ל הרך או ה 3D.

קישור לרך 
קישור לסמיך תלת מימד 


glossy accent

אז המוצר הזה הוא לא דבק במקור. הוא נועד כדי להדגיש דברים שרוצים ולהסיף נקודות שקופות זוהרות וכו'. אבל הוא דביק ולכן ניתן להדביק איתו דברים שאין להם משקל גבוה, כמו לדוגמה אבנים לקישוט. היתרון בהדבקה איתו הוא שהוא שקוף לחלוטין ולא יכתים לנו את האבן.
יש אותו ב- 59 מ"ל ויש קטנטן וחמוד 18 מ"ל.









טושי דבק זיג - 

הטוש מגיע בשני גדלים. דק ועבה.
יש לו 2 אפשרויות - הדבקה קבועה והדבקה זמנית.
אם משתמשים בו מייד כששמים אותו הוא נדבק קבועף אם מחכים שיהפוך ללבן הוא דבק זמני. זה נחמד אם אתן רוצות לעשות משהו שאפשר לפתוח ולסגור.
חסרון - לא נשמר לאורך זמן. מהרגע שהשתמשתי בו לראשונה, לקח לו מספר חודשים עד שנתקע ממש בתוך הטוש.
יתרון - הטוש הדק מעולה להדבקת פריטים קטנים כמו חיתוכים עדינים, הטוש העברה נוח להדבקת שבלונות. אפשר להפוך אותן לדביקות זמנית ואז נוח לשים על הניר והן לא זזות.


MOD PODGE - 



דבק נוזלי המגיע באריזה יחסית גדולה. יש הרבה סוגים שלו - מאט, מבריק, למפיות, לנייר.
כשהוא מאט או מבריק יכול לשמש גם כסילר לעבודות. מתאים לשימוש על זכוכית, עץ, נייר ועודץ
השימוש בו לרוב הוא עם מברשת.



עד כאן הדבקים הנוזליים, עכשיו נעבור ליבשים.


דבק דו"צ טישו או בשם החברה המפורסמת ביותר SCOR-TAPE 
שימו לב שיש עוד חברות שמייצרות את הסוג הזה.


המיוחד והנוח בדבק הזה, הוא שהוא קריע, כלומר לא צריך מספריים כדי לחתוך אותו. דבק חזק מאוד להדבקת נייר לנייר. מגיע במספר גדלים מ 1/8 ועד 6 אינצ'.
חסרון - נגעת נסעת, אבל זה חלקי, כי אם לא הידקתן מאוד אז עדיין ניתן להזיז מעט בלי לקרוע את הדף אך זה דורש מיומנות. בכל מקרה אני מאוד אוהבת את הדבק הזה. נוח לכל מיני קופסאות שעשויות מדפים, להדבקה של כרטיסים ועוד. פחות ממליצים לאלבומים למרות שתראו הרבה מאוד יוצרות שמשתמשות בו גם לזה.


PURPLE TAPE

כמה שאני אוהבת את הדבק הזה. זה דבק נייר, או בשם אחר דבק צבעים / ציירים.
זהו דבק זמני עשוי נייר. הייחוד שלו הוא בכמה דברים.
מים לא יהרסו אותו , כך שאפשר להשתמש כדי להדביק אותו למשטח כלשהו ולעבוד עם צבעים מים, כדי שהדף לא יתעגל או אם רוצים לדוגמה לעשות איתו מיסוך.
בנוסף אפשר להחזיק איתו תבניות חיתוך על דפים כשמעבירים במכונת חיתוך, והוא מחזיק ממש מעולה.
ומה עוד אתן שואלות? אפשר להשתמש באותה חתיכה מספר רב מאוד של פעמים.
הדבק מגיע ברוחב של אינצ' וחצי ושל חצי אינצ'. אני אוהבת שיש לי את שניהם, אך השימושי היותר לרוב זה החצי אינצ'.
והוא סגול   -  מושלם בכלל בלי קשר לכלום .


נקודות דבק בגדלים שונים

עוד מוצר שאני ממש ממש אוהבת ומזיקה בכל הגדלים והסוגים שלו.
נקודות הדבק מגיעות בגליל, או בשקית כבודדות. זהו דבק דו"צ בצורות שונות (לרוב עיגולים, למרות שיש גם פסים).
היתרון הגדול הוא שאפשר להדביק איתו כל מיני קישוטים שרוצים להניח וקשה לדעת בדיוק איך לעשות את זה מוצלח. פשוט מניחין נקודת דבק כזו על הקישוט שלנו, אם זה מהגליל אז פשוט להניח, ואם זו נקודה בודדת מורידים צד אחד של המדבקה ומניחים על הקישוט.
עכשיו פשוט להניח את מה שרציתן להדביק איפה שתרצו וזהו. ככה פשוט, זה הופך את מה שאתן רוצות למדבקה.
מיועד לדקורציה, הצמדת תמונות, מסמכים, הדבקת מגוון רחב של חומרים, עיצוב אלבומים.
לשימוש על נייר, בד, פלסטיק, זכוכית, קצף, עץ ועוד.
ניתן לשילוב עם אבקת פיגמנט, אבקת הבלטה בחום, נצנצים, רדידי מתכת (פויל) וכדו׳.
נצמד מיידית ללא צורך בזמן ייבוש

קישור נקודות ZOTS

קישור לנקודות של SCRAPBOOK ADHESIVES - 
תלת מימד
מיקרו
קטנות 6 מ"מ
















דבק דו"צ ספוגי למראה תלת מימד

ועוד מוצר גאוני שעושה את החיים ממש קלים כשרוצים אפקט תלת מימדי.
דבק ספוגי דו צדדי. מגיע במספר גדלים וסוגים.
מגיע בסליל או כקוביות במספר גדלים שונים, ובשני צבעים - שחור ולבן.
ישנם גם מספר עוביים של הדבק.
שואלות מה הכי שימושי? שאלה טובה, אני משתמשת ממש בכולם.
לשייקרים עדיף הסליל.
לכרטיסים ואלבומים - הקוביות הנפרדות בגדלים השונים, כי זה תלוי מה רוצים להדביק.
נדבק מייד כמו כל דבק יבש.

שימו לב הערה חשובה - נכון יש במקס סטוק ודומיו דבק דו צדדי ספוגי. אבל וזה אבל חשוב. הוא נמרח מאוד, ואני מוצאת שהעבודה איתו מאוד מאוד מלכלכת לי את העבודות, הוא נדבק לכל דבר ןכמעט בלתי אפשרי לחתוך אותו נורמלי. אז אם אתן עושות סתם עבודה עם ילדים וכאלו סבבה. אבל ממש לא ממליצה למי שרוצה גימור איכותי ויפה לעבודות שלה. כבר השקעתן הרבה כסף בדפים והחומרים, לא הייתי חוסגת עוד 10 או 5 ש"ח ומאבדת את הגימור המקצועי.

ריבועי קצף - לבנים ושחורים במספר גדלים
ריבועים קטנטנים
ריבועים לבנים בגדלים שונים
סלילים

 










עכברי הדבק השונים הם פתרון למי שאוהבת דבק דו"צ, אבל לא מסתדרת עם לחתוך אותם ולגזור.
היתרון שלא צריך לבור בנגע ישיר עם הדבק, וגם שיש כל מיני סוגים.
לדוגמה - חוזק שונה, דבק זמני, נקודות או פסים.
היתרון בדבקי עכבר הוא שהם יודעים לעבור עקומות וסיבובים, כלומר ניתן להניח את הדבק גם בצורות חופשיות ולא רק כפס ישר.

יש עכברים שניתנים למילוי ויש כאלו שברגע שנגמרים ניפרד מהם לפח. אישית אני מעדיפה את אלו שאפשר למלא כי ממילא מצב הפלסטיק מזעזעעעעעעעעעע בעולם.


זה אקדח הדבק הגדול, שאפשר להכניס אליו מילויים מסוגים שונים (של אותה הבחרה כמובן, במקרה הזה scrapbook adhesives.
יש מספר מילויים שנקראים "גרנד"
האפור הוא אולרטא חזק, נראה כמו דבק דו"צ שאתן רגילות אליו

האדום חזק גם כן, אבל מגיע בפסים - שימו לב לציור בצד שמאל למעלה

הכחול גם הוא דבק קבוע, בצורה של נקודות

אותו דבר בדיוק רק בתוספת של נקודות שאינן קבועות, ניתן למצוא בגודל קטן יותר, משהו קצת יותר גדול מכף יד. יש עכבר ויש את המילוי שלו - מימין בתמונה הדיספנסר (העכבר) ומשמאל המילוי.
הצבעים זהים בשני הגדלים.

 

נקודות לא קבועות


וזה דיספנסר חד פעמי  של דבק קבוע - 





 נקודות דביקות סקוטש

נקודות דביקות של סקוטש זכר ונקבה, מתאימות לקופסאות מתפוצצות, מעטפות ועוד














תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

קייס לשוקולד ותה - הדרכה

כרטיס מהמם לכל אירוע- קרן סביליה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

אלבום 6'' עם כיסים גדולים- הדרכה

קייס לשוקולד ותה - הדרכה