כרטיס ברכה פליפ פלאפ- הדרכה- קרן סביליה

 


 



תגידו אפשר להיות מאוהבת בכרטיס???
האמת מי שמכירה אותי יודעת שאני לא כל כך אוהבת להכין כרטיסים
אבל הכרטיס הזה פשוט מושלם בעיניי.
זהו כרטיס שיכול להשאר ככרטיס ברכה 
ובחלק הנפתח אפשר להוסיף גיפט כארד
או שאפשר להפוך את כל זה בעצם למיני אלבום
או משוויצון
או אפילו חלק מאלבום פתיחות. פשוט ושלם בעיניי!
בסוף הפוסט הוספתי סרטון של הכרטיס 
אני השתמשתי בסטאק שלי -RELAX

רשימת חומרים
כל המידות באינצ'ים

קארדסטוק בסיס

1 קארדסטוק בגודל 12*6
1 קארדסטוק בגודל 4.5*6.5
1 קארדסטוק בגודל 4*5.5
1 קארדסטוק בגודל 3/4 2 * 4
1 קארדסטוק בגודל 1/4 8 * 5
2 קארדסטוק בגודל 7/8 5 * 7/8 5 לפנים הכרטיס {אני השתמשתי בקארדסטוק לבן}


קארדסטוק מדוגם 

1 קארדסטוק מדוגם בגודל 7/8 5 * 7/8 5 לבסיס הכרטיס
1 קארדסטוק מדוגם בגודל 3/8 5 * 7/8 3 
1 קארדסטוק מדוגם בגודל 7/8 4 * 3/8 4 { לפליפ פלאפ }
1 קארדסטוק מדוגם בגודל 7/8 4 * 5/8 3 { לפליפ פלאפ}


בואו נתחיל 

נתחיל מהבסיס בגודל 6*12
12 כלפי מעלה על הלוח וחורצים ב-6 


נקפל לחצי בעזרת עצם קיפול 


אחרי הקיפול נניח בצד ונחזור לחלק הזה לקראת סוף ההדרכה.

נעבור לחלק השני 
קטאדסטוק בגודל 6.5*4.5
נניח על לוח הקיפול כך שה-6.5 כלפי מעלה ונחרוץ 
3/8 , 0.5 , 7/8 5 , 6 


לאחר מכן נסובב את הבסיס הפעם 4.5 כלפי מעלה על הלוח ונחרוץ בחצי אינצ 
רק עד לקו הקיפול השני


 כך בדיוק נעשה גם בצד השני .
לאחר שחרצנו גוזרים בעזרת מספריים 
את הקטע הקטן שחרצנו רק עד לקו קיפול 
בדיוק כמו בתמונה


לאחר מכן קוטמים טיפה משולשים איפה שגזרנו


בזהירות מקפלים - כן אני יודעת שקשה לקבל 1/8 אינצ אז ממש בזהירות נקפל 
נראה כל אחרי קיפול


נניח בצד ונעבור לחלק הבא.
קארדסטוק בגודל 3/4 2 * 4
3/4 2 כלפי מעלה על הלוח ונחרוץ ב-0.5 , 1/4 2 


ועכשיו שימו לב זה חלק חשוב ביותר 

מחזירים את הקארדסטוק ללוח שוב 1/4 2 כלפי מעלה על הלוח 
ואז בין 2 החריצות שכבר חרצנו חורצים כל 1/8 אינצ 
צד ימין וצד שמאל אלו הכנפיים ששם לא נוגעים


את הכנפיים מקפלים כלפי מעלה ופותחים חזרה



ועכשיו שימו לב 
בעזרת עצם קיפול אני מעגלת את כל החלק הפנימי חוץ מהכנפיים 
ממש כמו שמעגלים סרט מתנה



כך זה נראה באמצע התהליך {צריך לחזור על זה לפחות 3 , 4 פעמים עד שהכל מתעגל

וכך בסוף


ועכשיו נעבור להרכבה 
יש לנו חלק אחד גדול שחרצנו גזרנו וקיפלנו
חלק אחד קטן שחרצנו ועיגלנו 
וחלק אחד שלא נגענו - 5.5*4 


נתחיל מהחלק הגדול יותר 
נחזיק אותו בדיוק כמו בתמונה ונמרח דבק על כנף אחת בלבד ! 


ועליה דביק את הקארדסטוק שלא נגענו בו { 4*5.5 }
עד לקו קיפול צריך להזהר ממש לא לעלות על קו קיפול



פותחים כלפי מעלה ומהדקים טוב טוב


מזכירה כשסוגרים צריך להיות נפח של 1/8 אינצ מכל צד..


 נניח את הכל רגע בצד ונעבור לקארדסטוק האחרון
שעדיין לא עשינו איתו כלום. 5* 1/4 8 
1/4 8 כלפי מעלה על הלוח ונחרוץ ב- 3/4 3 

שימו לב אחרי החריצה צד ימין גדול יותר מצד שמאל וזה בסדר


מקפלים בעזרת עצם קיפול


ופה אני בחרתי כבר להדביק את המדוגמים וזה בשביל להקל על הדיגום אחר כך


את המדוגמים מדביקים בצד הפנימי.
אחרי שקיפלתן פותחים שוב את החלק הזה
מדביקים דפים מדוגמים


כשסוגרים את החלק הזה 
זה נראה כך


ועכשיו נחזור לחלקים ששמנו בצד 
נקח את החלק הקטן והמעוגל 
כנפיים פתוחות לצדדים


שימו לב בתמונה למעלה הבטן היא כלפי מטה.
הפכתי את החלק עכשיו הבטן כלפי מעלה ומרחתי דבק על כנף אחת בלבד


שימו לב בתמונה למעלה איך החלק הגדול פתוח 
החלק הארוך הזה פתוח כך שהחלק הצר יותר למעלה והרחב מתחתיו.
כך גם אתם תפתחו את החלק הזה על השולחן ואז תמרחו דבק על כנף אחת כמו שהסברתי
בפסקה למעלה. היה חשוב לי לעצור רגע ולהסביר לכן איך החלק הארוך צריך להיות פתוח.

אחרי שמרחנו דבק על כנף אחת 
והופכים שוב עכשיו הבטן פונה כלפי מטה


 
איך מדביקים את החלק הזה.
בחלק העליון { הצר יותר} ממקמים באמצע פחות או יותר {מי שרוצה אפשר למדוד גודל ולחלק }
הכנף שעליה מרוח דבק פונה כלפי מטה טמדביקים 
כך שהכנף השניה נשארת מחוץ לקארדסטוק 
קו קיפול של הכנף ללא הדבק בדיוק על תחילת הקארדסטוק
כמו בתמונה



איך נדע שהדבקנו נכון
נקפל את הכנף ללא הדבק לצד השני של הקארדסטוק
כאילו אנחנו עוטפות אותו. ברגע שזה מתקפל טוב לצד השני זה אומר שהדבקנו במקום הנכון
לא למרוח דבק על הכנף הזו


שימו לב בחלק הזה כנף אחת מודבקת ואחת משוחררת 
כמו בתמונה 



כך זה נראה אחרי שהרמתי את החלק הזה מעט


אחרי שהכל יתייבש נסגור את החלק הצר על הרחב והכנף מבצבצת החוצה 
שימו לב לא להדביק רק נקפל


ועכשיו כשזה מקופל נמרח דבק על הכנף 


נניח על השולחן 
נקח את החלק המדוגם ששמנו בצד נחזיק אותו כמו בתמונה


בדיוק כמו שהוא נהפוך אותו לצד השני 



ונדביק אותו {את החלק הסגור} על הכנף המבצבצת 

ניישר קן כמובן 
קו הכנף וקו החלק המדוגם שיהיו שווים



איך תדעו שהדבקתן נכון?
פתחו את החלק המדוגם לצד ימין וכך זה אמור להראות 


נהדק טוב טוב את הכנף לחלק הזה


נסגור


ואתן זוכרות שזה מודבק על כנף?
יופי עכשיו נקפל את החלק הזה והכנף יחד 
הכנף מתקפלת מעט פנימה


כך זה נראה מבפנים 


עכשיו אני אפתח את החלק הארוך הזה
אעביר את החלק המדוגם אחורה בשביל שתוכלו להבין.
כנף אחת מודבקת על הקארדסטוק השחור {בסיס}
והשניה על החלק המדוגם 
כל החלק המדוגם נותר חופשי ללא דבק



אני הופכת את החלק המדוגם חזרה 


מעבירה אותו אחורה
שימו לב בלי לחץ אני לא רוצה לפגוע בבטן 


עכשיו הפתח של החלק המדוגם פונה ימינה...
כך זה נראה מהצד ושימו לב שאני לא פוגעת בבטן


מקפלים את כל החלק הזה 
זוכרים שיש עוד כנף או פלפ קטן בקצה השני שלא מרחנו עליו דבק?
הוא בעצם ישמש לסגירה.
מקפלים בזהירות כמו בתמונה ומורחים דבק על הכנף


וסוגרים את כל החלק הזה {כמובן שהחלק הפנימי הקארדסטוק השחור ועליו המדוגמים נשארים 
בפנים אבל חופשיים . אותם לא מדביקים }

כך זה נראה אחרי הסגירה

כך זה נראה מבפנים


מהצד


ומבט מלמעלה


עכשיו בואו נבדוק שזה עובד "ונשפשף" אותו קצת בפתיחה וסגירה

נחזיק את הקצה 


תדמיינו שיש לי 2 ידיים
אז יד אחד על הקצה השמאלי
ויד שניה מושכת את החלק הפנימי החוצה





יששש זה הצליח :) 

ועכשיו נחזיר אותו חזרה 
נדחוף בעדינות פנימה




זוכרים את החלק הראשון הגדול שקיפלנו לחצי והשארנו בצד?
אז הגיע התור שלו.
הוא בעצם ישמש בסיס הכרטיס או מיני אלבום.
לוקחים אותו בוחרים איך רוצים שהכרטיס יפתח
אני בחרתי שהפתיחה שלו תהייה כלפי מעלה ולא לצד ימין 



מדביקים עליו את המדוגם


לוקחים את החלק השני 

הופכים אותו ומורחים על הצד האחורי דבק


ומדביקים , אני בחרתי להדביק אותו בקצה השמאלי 
והפתיחה של הפאפ לצד ימין 
הפתיחה של הכרטיס עצמו כלפי מעלה



על השחור הדבקתי מדוגם 


ועכשיו שוב בא לי לעשות ניסוי פתיחה

ביד אחד מחזיקה צד שמאלי 
וביד השנייה מושכת



עוד קצת ,הנה זה קורה :)




ויש לנו כרטיס נפתח מהמם
אפשר לשים פה גיפט כארד
או תמונות או ברכה


שוב אני מכניסה חזרה



ונשאר לי דבר אחרון
להדביק את הבסיסים הלבנים בפנים






זהו זה 
הכרטיס או המיני אלבום או המשוויצון מוכן
ולכן נשאר להכין ולהשוויץ בקבוצה שלי בפייסבוק
אוהבת מאד
קרן




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

קייס לשוקולד ותה - הדרכה

כרטיס מהמם לכל אירוע- קרן סביליה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

אלבום 6'' עם כיסים גדולים- הדרכה

קייס לשוקולד ותה - הדרכה