חדר יצירה, פינת יצירה - ארגון ומה שביניהם

 חדר יצירה, פינת יצירה - ארגון ומה שביניהם
עדי בן-לולו



הרשומה הזו לא כוללת הדרכה, אלא כל מיני רעיונות ומחשבות שלי על סידור של פינת היצירה, תחת כל מיני מגבלות. בין היתר שאין חדר שלם, או יש ילדים מסתובבים (במקרה שלי הרבה חתולים מסתובבים). 

בנוסף, מציינת מראש שאני לא מייצרת אחסון. כלומר אין אצלי כל מיני פתרונות אחסון שהכנתי מנייר. מצאתי שזה פשוט לא מחזיק לאורך זמן. וגם מה שעשוי צ'יפבורד ועטוף מתבלה מהר מדיי בשבילי. לכן כל הפתרונות שלי הם רכש או שימוש חוזר בקופסאות מאוד עמידות.

אני מזהירה שזו רשומה ממש ארוכה, יש בה כל מיני התלבטויות שהיו לי והסברים למה בחרתי בסוף בשיטה הזו. אני מפרטת אילו כלי אחסון משמשים אותי הכי הרבה לכל דבר ולמה אני אוהבת את השיטה הזו.

מי שמכירה אותי יודעת שאני קצת פריקית של ארגון, אני תמיד אוהבת לנסות כל מיני פתרונות אחסון, והתחושה של כמה קופסאות שמסתדרות להן באורח פלא בתוך מגירה או ארון? אין כמעט כזו המשתווה לה (יש עוד מכורות ל-HOME EDIT?).

כדאי לדעת שהשיטה שלי היא כזו שהרבה מהציוד סגור במגירות או קופסאות, מה שאומר שצריך לזכור מה יש. לשמחתי הזיכרון שלי טוב ואני זוכרת כמעט כל מה שיש לי. בנוסף אני משתמשת באפליקציית AIRTABLE בה אפשר ליצור רשימות אוספים לפי נושאים. אז יש לי כזו של הדיו שלי, הכל עם אפשרות לצלם. ואני ממש רוצה לעשות גם כזו של החותמות והחותכנים שמהם יש לי הכי הרבה. התוכנה מאוד שימושית בקניות כדי לא לרכוש כפול, וגם כשאני רוצה להכין משהו אז אפשר לבדוק מה יש לי גם מרחוק ולא רק ליד השולחן.

בנוסף, יש לי מכונת P-TOUCH ואני משלטת את הכל. כך אני גם רואה במבט מה נמצא איפה ולא צריכה לזכור כל דבר. בעיקר אם מדובר במדפים עמוקים, אז אני שמה בהתחלה שלהם מדבקה שבה מפורט מה יש שם.

תחביב הסקראפ החל לתפוס יותר מקום בחיי מאז שעברתי לגור לבד,  זה לא בגלל שלא יכולתי ליצור בבית של אמא, פשוט כל מיני דברים התכנסו, הראשי הוא שעברתי מתפקידי שטח לכאלו שחוזרים הביתה כל יום (גם אם בלילה), מה שאפשר לי לפתח קצת יותר את הצד הזה.

אני גרה בבית קטן של 50 מטר, 3 חדרים. אז את היצירה אני שמה יחד עם מה שהפך לחדר שבו יש את הארון הגדול והיחיד בבית, ואת פינת היצירה שמתפקדת גם כפינת עבודה ולימודים, ועוד שידות מגירה מאחסנות יצירה, חומרי ניקוי ועוד ועוד. אני מודה שזה חדר שהוא קצת בעומס למה שאני אוהבת, אבל ברוך ה' שיש שפע באופן כללי. ועם זאת אני מתכננת דילול רציני במהלך סוכות.

מאחר וזה חדר רב תכליתי הוא מכיל די הרבה דברים, שחלקם לא קשורים כלל ליצירה כמובן, אלא בגדים, מצעים, שואב אבק לדוגמה :) ועוד ועוד.

בתמונות אתמקד בעיקר בחלק הקשור ליצירה. בזמן האחרון התחלתי גם לעשות קצת דילול מכמויות החומרים שיש לי, גם כי יש לי הרבה יותר מדי (מלבד הצוות שאני חברה בו וקרן מפנקת בלי סוף, בכל מקום חברים רואים דברים חמודים מנייר אז קונים לי, אני כמובן מתפנקת גם והרבה יודעים שזו אהבה אז אני כל הזמן מקבלת הרבה דברים), וגם כי יש גבול למקום. אז לגבי חלק מהדברים החלטתי שיש מקום מוגדר, ומעבר למקום הזה - אני חייבת לדלל. כלומר אם משהו נכנס משהו חייב לצאת. חלק אני מוסרת, חלק מוכרת כיד 2.

חשוב לי ממש לומר שאתן בכלל לא חייבות שיהיה לכן את כל מה שיש לי, אני עוסקת בתחום כבר כמעט עשור (וואו) ואספתי דברים לאט לאט. הרבה קניתי במבצעים גדולים שהיו בעבר והיום קצת פחות קיימים ובאמת שאפשר לעשות הרבה עם הרבה פחות. אני באמת מודה לאל על פינת יצירה שופעת שבאמת אין משהו שאני רוצה לעשות ואין לי דרך לבצע. לא מובן מאליו בעיניי. אבל כשהתחלתי הייתה לי קופסת קרטון של איקאה בגודל 50 * 60 וכל ציוד היצירה שהיה לי הונח בה, והיה מלא מקום בה ולא הרגשתי מוגבלת.

אין ספק שככל שיש יותר אפשרויות, רמת הגימור והבחירה גדלות, אבל זה לא מחייב כלל שתהיה השראה. אני כן אציין שאישית אני מאוד ממליצה על כלים. הם לא חובה אבל הם משדרגים משמעותית כל עבודה. טרימר טוב, עצם קיפול רצינית, חותכני פינות וכו. אני מצאתי שהעבודה שלי עלתה כמה רמות עם השימוש בכלים טובים ורציניים.

עוד אציין, שמלבד סקראפ טהור אני גם עוסקת בעוד כל מיני תחומים, ביניהם כל נושא היומן והמדבקות, המון צבעי מים וקצת רישום (לוקחת כל מיני קורסים אונליין, לא בקצב שהייתי רוצה). ככה שיש הרבה דברים שלא בהכרח קשורים לסקראפ. ו- אני מכורה למחברות, פנקסים וכל מיני פתקיות דביקות. מחלה שהולכת איתי שנים. כשהייתי מפקדת פלוגת הפעלה ותקשורת (ראשי תיבות הפת"ק), צחקו על המשרד שלי שהיה מלא פתקים בכל מיני צבעים (ואז לא היה המבחר של היום) וקראו לי מ"פ הפתק....  נראה לי שזה אומר הכל. אז יש לי מגירה ועוד קצת מפוצצצצצצווותתתתת מחברות וכו'. ואני מאלו שמשתמשות בהן, זה לא רק ליופי, אבל הכמות, הכמות.

אני מתפזרת, ולכן אנסה להתמקד עכשיו ולהתחיל מההתחלה. כשהיה לי ברור שהחדר הזה יהפוך לחדר רב תכליתי ופינת היצירה תשמש גם ללימודים, עבודה בהמשך וגם היום ועוד. הבנתי שראשית אני צריכה להשקיע בשולחן טוב. אז לשמחתי מצאתי את ה-שולחן באיקאה ואפילו בסייל במחיר מדהים דאז. השולחן איתי כבר מעל 8 שנים לדעתי ויציב מאוד. מדובר בשולחן באורך 1.60 בעומק 60 כאשר עליו יושבת כוורת שאפשר לשחק עם המדפים והכיוונים שלהם.

הבית שלי כולו בגווני עץ, שמנת וכחול. פה ושם נגיעות בצהוב וזהב. גם חדר היצירה ברובו משתלב בצבעים הללו, למעט שתי שידות מגירה בצבע שאני פחות אוהבת, אבל הן כל כך טובות ומעץ מלא ואיתי שנים שכרגע אני לא מחליפה פשוט כי אין משהו שיחזיק את המשקלים שהן נושאות בפנים במחיר סביר בארץ. 

בנוסף, מאז שיש לי את החתולים, שזה כמעט מאז שעברתי לכאן, הבנתי שדברים צריכים להיות בתוך קופסאות ולא בחוץ (אישית אני גם מעדיפה), ככה יש פחות סיכוי שהם יעלימו דברים, ינסו לאכול אותם ועוד. חלק מהדברים בתוך קופסאות לא סגורות, בעיקר בגלל שאי אפשר לסגור עקב גובה המוצרים השונים.

המדף השחור (לא היה לבן) שאתן רואות בתמונה נועד כדי שהם יוכלו לטפס מעל הכל ולשבת מעל הארון הגדול (חתולים צריכים מקומות גבוהים לטפס אליהם כדי להרגיש בטוחים).




כמעט כל פתרונות האחסון שאתן רואות נקנו באיקאה, דן דיל, מקס סטוק, ג'מבו סטוק, סקארה, מיניסיו וכאלו. חלק זה שימוש חוזר בכל מיני קופסאות שלקחתי בכלל מאמא שלי (של משקפי שמש לדוגמה, והן התאימו בסקאלה של הצבעים) וכן קופסאות נעלים חזקות או קופסאות יפות שקיבלתי מכל מיני מקומות. היו כמה דברים שהזמנתי מאלי אקספרס ואמזון בעבר וכבר לא בשימוש, לא בגלל שלא היו טובים, פשוט לקחו לי מקום על השולחן עצמו וזה פחות טוב לי, אז הם הוחלפו ומחכים באחסון ליום שבו אעבור בע"ה לבית גדול יותר עם חדר של ממש ושולחן גדול גדול וחלומי. ויש לי כמה פתרונות שרכשתי בסקראפבוק ואני מאוד מרוצה מהם.

מלבד השולחן שמכיל את רוב החומרים שלי, יש לי עוד שתי עגלות איקאה, האחת הרגילה והשנייה רחבה יותר, אם היה לי מקום גם השנייה הייתה מוחלפת לכזו בן רגע, נוח בהרבה מבחינת מקום וגובה המידוף. אבל אז לא אוכל לפתוח בנוחות את המגירות בשולחן.

בכל מקום שבו בחרתי אחסון. זו מגבלת המקום שלי, ואם אין מקום להכניס עוד משהו - אני לא קונה לפני שאני מדללת ומפנה מקום, או שאני מוותרת על הקנייה. אחרת אין לזה סוף ואפשר לאבד שליטה.


קארדסטוקים


סטאקים 30*30 - אחסון קארדסטוקים הוא תמיד שאלה גדולה. הם מאוד גדולים, לרוב הקופסאות הם לא מתאימים, וצריך דרך נוחה לדפדף. אז אתחיל בכך שיש לי הגבלת מקום - המדף העליון בשולחן שלי כולל את כל הקארדסטוקים שאני מרשה לעצמי להחזיק. סטאקים ודפים בודדים (יש לי ממש מעט אני פחות מתחברת לרעיון). אם אין מקום להכניס זה אומר שאני צריכה להוציא או ליצור ולסיים כאלו שיש לי. בורכתי, ובגלל שאני בצוות של קרן אני מקבלת המון סטאקים, יש לי המון ובמלא נושאים. 

האחסון מחולק לשניים  - סטאקים מדוגמים ודפי בסיס.
קארדסטוקים חלקים (גם  הוולום וכל מיני ניירות מיוחדים שם) נמצאים בתוך מעמד העץ שקניתי בזמנו בסדרייה. הם מחולקים לפי צבעים. הקופסאות של AC שאתן רואות רק משמשות לאחסון וכתיבה נוחה של הצבעים (אני עיוורת צבעים וחשוב לי שיהיה קל למצוא צבע שאני רוצה כי אני לא מזהה לבד), בפנים יש דפים אחרים. אפשר לראות שגם כאן שולט הכחול :) 
החלק השני זה הסטאקים המדוגמים - יש כמה צורות אחסון שלהם. חלק בתוך מעמד שהכנתי פעם בסדנה (ועד היום מצטערת שלא הכנתי זוג), והשאר בתוך סלסלות ברזל כחולות (לא רואים אותן) שרכשתי במקס סטוק והן 30 סניטימטר בגובה, אבל הרוחב, פחות ולכן הסטאקים בולטים החוצה בצורה שמאפשרת דפדוף ממש ממש נוח.

פרויקטים בהכנה - לאחרונה רכשתי מקרן את הארגונית של WER ובה אני שמה סטאקים שאני עובדת איתם עכשיו על כל מיני דברים ופרוייקטים בהכנה).

שאריות מדוגמים- לא רואים בתמונה - הסלסלה הכי שמאלית במדף, מכילה שאריות של סטאקים. כלומר, כאלו שפתחתי ועבדתי איתם ונשארו חצאי או רבע סטאקים. והם מאופסנים שם יחד עם השאריות (אני שומרת רק שאריות גדולות יחסית, הקטנות עפות). אחת לכמה זמן אני עושה שם דילול ובודקת אם עדיין כיף לי להסתכל עליהם ויש לי חשק לעבוד איתם. אם לא - אני מעבירה אותם הלאה. אין לי שקית שאריות מדוגמים מעורבבת. אם אני אערבב אותם לעולם לא אדע להתאים אחד לשני.

דפים בודדים - יש לי מספר תיקיות שקופות קשיחות בגודל 30*30 שרכשתי ממש מזמן מסקראפבוק. אחת מהם מאפסנת דפים בודדים, על אותו עקרון, אם אין מקום - לא מוסיפים! זה חלק מאותו מדף כללי.

בנוסף יש לי קופסת פלסטיק 30*30 שבה יש שאריות חלקות שמחולקת בתוך שמרדפים לפי צבעים. אם זה מגיע לשלב שיש יותר שאריות ממה שהיא מכילה - זה עובר הלאה או עף למחזור. כפי שאומרות קליאה וגו'אנה - את יכולה לבחור במקום או בחפצים, אי אפשר בשניהם. והאמת שזה ממש פיקס אותי על ויתור ומיקד אותי מה אני שומרת ומה לא. ועוד יש לי לאן להתקדם אבל קצת חסר לי זמן להכל :).

סטאקים 6*6  - אלו מאוחסנים במגירה התחתונה בשולחן. שלשמחתי דיללתי משמעותית. בעיקר יש לי שם כאלו חלקים שימר או מנצנצים שמשמשים לחיתוכים. מבחינת מדוגמים אני כמעט ולא רוכשת בגודל הזה כי זה פחות משמש אותי אישית. אבל יש לי עוד כאלו שנשארו וקשה לי להיפרד. יש שם גם גדלים כמו 6*8 או גדלים מוזרים קצת. 

         

וואשי טייפ - האמת שלא מזמן עשיתי דילול ממש רציני, אבל חטאתי שוב ורכשתי בעיקר בגלל היומן וכו'. אז התחייבתי על שתי קופסאות פלסטיק עם מחיצות שמתאימות בדיוק לגודל של הוואשי. גם הן ממקס סטוק. הן בתוך מגירת הסטאקים הקטנים וזו ההגבלה שלי מבחינת מקום לעצמי.



שונות על מדף הנייר -
יש לי שתי ארגוניות של עיתונים מאיקאה שעשויות מתכת (היו לי מקרטון, זה נהרס מהר מאוד, ואילו המתכתיות מחזיקות מעמד שנים בלי להיהרס, אז מומלצות מאוד). בתוכן יש לי דפי A4 חלקים לבנים ושחורים בעובי מדיום וגבוה. הם משמשים אותי לבסיסי כרטיסים או משטחים לתמונות. אלו חבילות זולות יחסית אבל איכותיות מדן דיל ודומיו. בנוסף שם אני מחזיקה שקפים, שמרדפים, דפי מגנט ועוד מספר בלוקים של ציור.
בנוסף יש תיקייה שקופה נוספת שבה יש לוחות של מדבקות אותיות וחיתוכי קארדסטוקים גדולים שלא מתאימים בגודל למקום שבו מאוחסנים מרבית אלו. גם כאן, לא חורגת ממגבלת המקום שזו התיקייה והאחסון הנוסף שאפרט בהמשך.


בכוורת שעל השולחן
יש לי מספר קופסאות שקניתי ממקס סטוק, מאוד יפות בגווני כחול וזהב, הן מאחסנות הרבה פריטים. מצאתי שמאוד נוח לי שיש קופסה ובתוכה יש נושא שלם עם כל מה שרלוונטי או הרוב.
אני מפרטת כאן כדי שתבינו כמה אפשר לאחסן בקופסאות כאלו שהן קצת יותר גדולות מקופסת נעליים. ממש לא חייבים לרכוש, במשך הרבה זמן השתמשתי בקופסאות נעלים יפות. אבל בשנה שעברה, בתחילת השנה, מקס סטוק הביאו סט קופסאות מהמם בכחול כהה וזהב ששבה את לבי, אז החלפתי.



בלוקים של נייר מיוחד - יש לי כל מיני בלוקים לצבעי מים וגם לדיו אלכוהולי. הגדולים במיוחד נשמרים מהצד השני של אחסון הקארדסטוקים החלקים. השאר נשמרים בתוך קופסה כחולה במדף בתוך הכוורת. פה אני קצת חורגת מהכלל שלי, כי יש לי עוד בלוקים במגירות, אבל מאחר וזה ציוד שכבר קיים לא דיללתי ואני מאמינה שאגיע לכולם בהמשך. אבל אני לא רוכשת עוד .

תבניות הבלטה (קופסת פלסטיק שקופה מדייסו שסגרו כבר) - לא משתמשת בזה המון אז הן נבחרו בקפידה ממש.

שבלונות
יש לי מספר יפה מהן, חלקן עם חותכנים וחלקן רגילות. כולן בתוך קופסה כחולה, ויש מקום לגדול אם ארצה. 

         



דיו - כריות דיו של דיסטרס אוקסייד וסיימון הרלי בגודל מלא נמצאות בתוך קופסה כזו (בתמונה שמעל ניתן לראות אותה, ליד קופסת החותכנים שפתוחה), בה יש גם משטחים להחזקת הדיו. בדיו אני חוטאת מבחינת מיקום כי יש לי הרבה סוגים ואי מאוד אוהבת. יש ועד מגירה אחת בתוך השולחן שיש בה המון קוביות דיו קטנות ואת דיו הדיסטרס הרגיל. הכל מאופסן בתוך קופסאות, חלקם של טים הולץ וחלקן כל מיני ארגוניות שקניתי ממקס סטוק ומתאימות לגודל בדיוק. 


         

חותכנים - קופסה נוספת מלאה בחותכנים שכולם מאופסנים בתוך מעטפות פלסטיק קשיחות ייעודיות שרכשתי במספר גדלים מאלי אקספרס, וזה הדבר הכי נוח שעשיתי לדעתי. הן חזקות ועמידות ולא נקרעות והמחיר היה מצחיק. יש לי בגודל 5*7 וכן בגודל סלים ליין (יש גם בגודל 9 * 7 אבל בחותמות). זו באמת מערכת האחסון שמאז שעברתי אליה אני משתמשת יותר, נוח לי ואני נהנית מזה שהכל בעין נראה זהה ומסודר. לא נכנס אבק והן לא נקרעות. בקיצור - מעולה!



חותמות - פה אני עוד לא צמצמתי מספיק והאמת שכרגע אני מאוד אוהבת את כל מה שיש, ומאמינה שאגע לדילול בפנסיה ולא לפני חחח. יש לי 2 קופסאות בכוורת. אחת כחולה ואחת ארגונית אקריל שקופה מעולה!!! שקניתי ממקס סטוק בכלל למקרר ולארון הבגדים ומצאה את עצמה פה. כל החותמות נמצאות בתוכן ומאורגנות גם כן במעטפות פלסטיק קשיח. בנוסף יש עוד קופסה אקרילית זהה עם כל חותמות הרקע בארונית של השולחן. יש מספר חותמות שממש יוצאות דופן בגודל אז הן מונחות בצד המדף ולא בתוך קופסה.
מתחת לאלו יש מגירה קטנה ובתוכה כל חותמות העץ שלי שנותרו.

הבלטה חמה - למעט אקדח החום שתלוי על הלוח המחורץ, כל שאר הדברים נמצאים בקופסה כחולה נוספת. יש לי הרבה צבעים, זה אחד הדברים האהובים עלי. וגם כאן אני מגבילה למקום הזה. 






עד כאן מה שבקופסאות. ואני עוברת לעוד פתרונות:  



סרטים - את הסרטים אני מחלקת לחוטי אופים וכל השאר. את שני הסוגים אני מאחסנת בתוך קופסאות אקריל שקופות, והן בארונית שבשולחן. גם כאן הגבלת המקום קריטית ואין לי מושג מתי אי פעם אני אסיים את הכמות שיש לי אחרי דילול רציני.

מאגר הדבק - יש לי המון דבק במאגר. עמוס, גליטר ארט, דו"צ, דבקים שונים כמו דבק וינטג' של טים הולץ ועוד. הכל בתוך שתי קופסאות קרטון קטנות עם מכסה מאיקאה.

גומי -  בתוך קופסת אקריל קטנה.

שונות - סול דביק, חיתוכים וקישוטי עץ קטנים וכל מיני דברים קטנים שלא תמיד בשימוש אבל טוב שיש. כל אלו בתוך קופסאות פלסטיק שנערמות זו על זו בארון.

בשולחן יש ארונית קטנה שבתוכה שני מדפים גדולים משמאל, ועוד שתי מגירות בצד ימין. כל הציוד שהזכרתי למעלה (אחרי הקופסאות הכחולות) מאוחסן בתוכם, או בכוורת מעל הקופסאות הכחולות (אפשר לראות בתמונות).


מה אני שמה על שולחן העבודה עצמו והכי קרוב אלי?

משטח העבודה - יש לי משטח מתרפא מאוד גדול ירוק, ועליו ה-קנייה שלי (יש פוסט ארוך מאוד בקבוצה על היתרונות שלו) לוח הזכוכית השחור של טים הולץ. באמת שאין לי מספיק מילים לומר כמה אני נהנית ממנו. אם אתן מעוניינות קראו את הפוסט בקבוצה.

דברים בשימוש תדיר או שאני רוצה להשתמש בהם יותר

מבחינתי ציוד תדיר אלו דברים שאני משתמשת בהם הרבה או רוצה להשתמש יותר. בתוכם יש מכחולים, עטים, טושים, מספריים, דבק דו"צ ונוזלי, מברשות לדיו, וואשי ועוד (מפורט בהמשך). את כל אלו שמתי מצד ימין שלי ועל השולחן. חלק על השולחן עצמו, חלק בעגלות איקאה שצמודות אלי והשאר על מערכת התלייה שעל הקיר.

מדף שלם בכוורת מוקדש כולו לציוד משרדי זהו הצד הימני בכוורת - טושים, עטים, עפרונות, מחקים, גומיות, אטבים, ועוד ועוד. גם הקרופ א דייל מאופסן כאן עם כל הדברים שלו. אלו מגירות שרכשתי לפני המון זמן בחנות לציוד משרדי, והן בדיוק מתאימות לגודל המדדף ונוחות. זה החלק שלרוב השימוש שלו ללימודים ועבודה. אבל כל בית צריך את הדברים הללו מן הסתם.
על השולחן אני מחזיקה גם את מכונת החיתוך הקטנה של אלטניו, שמגבירה לי מהותית את השימוש בתבניות חיתוך, כי זה קל ונוח.

על השולחן עצמו - יש לי ארגונית שקניתי לדעתי לפני 6-7 שנים ממקס סטוק ועשויה עץ. היא נהדרת ויש לה אחות דומה במשרד שלי בבסיס. בתוכה יש את הסרגלים, וכן מחזיק למברשות הדיו שלי (תואם לקופסאות הכחולות), בנוסף יש מערכת של מחזיקי ציוד משרדי מעולה שרכשתי מאלי אקספרס וראיתי לא מזמן שמקס סטוק גם הביאו. שם יש לי עפרונות, עטים, כלים קטנים לסוגיהם ומכחולים (אמרתי שאני עוסקת בעוד תחומים ופה יש עירוב). 

יש לי עוד מספר מיני מגירות זהובות שהן בכלל קופסאות של משקפי שמש, ובמקרה הן גם בכחול וזהב זהה לאלו ממקס סטוק, אז שם יש עוד מברשות דיו קטנות וכל מיני דברי כמו שפתון וכו' שאני רוצה שיהיו לידי בשולחן עבודה.

על השולחן אני מחזיקה גם מחברת רעיונות ותכנונים ועוד מספר בלוקים לשימוש כזה בדיוק, ככה כשיש לי רעיון להדרכה או משהו שאני רוצה לתכנן זה מסודר.
במדף העליון לשולחן בכוורת, יש עוד סט מגירות אקריל  (ראו תמונה עליונה) שרכשתי בסקארה ושם יש ידיות דיו של טים הולץ ועוד כל מיני כלים ומברשות כאלו.


מצד ימין יש עוד
סט מגירות קטן של דברים בשימוש תדיר, נרכשו במקס סטוק לאחרונה - דיו שחור, פאנצ' מגרעת ופאנץ' 1 אינץ'. וואשי טייפ שימושיים ליומן, בלוקים אקריליים וכו'.

          

האחסון כאן הוא בעיקרו מגירות נייר וארגוניות של ציוד משרדי - אני ממליצה לכן לעשות סיבוב בחנויות כאלו ובסטוקים למיניהן. בעיקר לקראת תחילת שנת הלימודים. יש המון דברים יפים, זולים ומאוד שימושיים. לכל אחת יתאים משהו אחר בהתאם לגודל השולחן ועוד.

חלק גדול מהדברים הללו היה בעבר בפרמידת אקריל מסתובבת שרכשתי באמאזון, וקצת מזכירה את המגדל המסתובב של סקראפבוק. היא הייתה מעולה (ראו תמונות), אבל החיסרון היה שהיא צברה מלא אבק, החתולים התעללו בכל מה ששם ובעיקר תפסה לי הרבה מקום ולא היה נוח להזיז כשרציתי יותר מקום. המגירות לעומתה זזות בקלות והציוד יותר מוגן. 
באידיאל הייתי שמחה לפנות עוד מקום על השולחן. אני מחפשת מעין מדף שירים חלק מהציוד לגובה וייתן לי עוד מקום עבודה. עוד לא מצאתי משהו במידות מתאימות. את הציוד התדיר הייתי שמה בעגלה אם היה עוד שטח רצפה גדול יותר.



ציוד תדיר נוסף במערכת אחסון שעל הקיר - לוח מחורץ ומוט עם דליי מתכת (נועד בכלל למטבח), וכן שתי עגלות מאיקאה שאחת היא סטנדרטית והשנייה רחבה יותר. הכל מאיקאה.
לוח החרוץ מכיל למטה את הדברים שממש בשימוש, ובשאר חלקיו יש דברים שאני אוהבת לראות ופחות חומרים. 
על המוט תליתי 3 דליים, בתוכם יש את המכשירים לחיתוך פינות של WER  וכן פאנצ' פטרייה. המספרים שלי תלוים על ווים, ובדליים השניים יש עטים שונים, דבק ובקבוק ספרי מים.
על הלוח יש את הדבק הסגול המעולה שמשמש לתבניות החיתוך וגם לעבודה עם דיו, ווים שעליהן דבק דו"צ בעובי שונה ורוחב שונה. אקדח החום תלוי שם גם כן. בנוסף לוחות ששייכים לביג שוט גם הם בלוח החירוץ.


מבט מרחוק - 


אני אוהבת לשנות, אז הגלויות מוחלפות לעתים, וגם היצירות



מוט ודליים שאהבתי מאוד והיו באוזר המטבחים של איקאה


יש ללוח הזה מלא מלא אפשרויות ארגון והמון מוצרים שונים, אישית אני הכי אוהבת את הווים, מערכת התלייה השקופה שיש לה מכסה ואת המגשים הקטנים שמתפקדים כמדפים. אבל באמת שיש אינסוף אפשרויות שאפשר לראות באתר של איקאה. המחירים מאוד סבירים וקל מאוד לתלות.

עגלות - רוב הכלים הגדולים של מאוחסנים בעגלות הללו. הן ניידות וככה אני יכולה להזיז קרוב יותר אלי או לסובב כדי להוציא דברים. מאוד מאוד נוחות והסוד הוא בעיקר בארגון שלהן. גם כאן יש המון דרכים. ואני בעיקר אוהבת את שיטת קופסאות האקריל שרואים דרכן, וקופסאות פלסטיק ייעודיות.

מה יש בעגלות שלי - כלים, מדיומים לצבעי מים (אבקות שימר, צבעי מים, טושי טומבו, טושי זיג מכחול, עפרונות) , טושים ועטים ייעודים, עפרונות פוליכרום ופריזמה.
רוב הכלים הגדולים, כולל הביג שוט, מגוון של ציוד קטן כמו סיכות מתפצלות, חרוזים, אביזרי מתכת ועוד שונות כמו פינות מתכת ומגנטים. גם הפאנצ'ים שהשארתי נמצאים כאן.

איך ארגנתי את העגלות?
העגלות זה הדבר שהשתנה הכי הרבה, מההחלפה של אחת מהן, דרך המעבר לקופסאות במקום כל מיני קלמרים שהיו מונחים שם וגם ההחלטה מה יהיה באיזה מדף.

העגלה הקלאסית - 

בעגלה הקלאסית במדף העליון שמתי ארגונית גאונית מאיקאה, שאני לא יודעת למה הפסיקו לייצר אותה. יש לי 2, אחת כאן והשנייה במשרד והן מדהימות! הן נכנסות כמעט בדיוק לתוך העגלה, עם קצת מקום מאחורה שמשמש אותי גם.
בארגונית הזו נמצאים רוב הכלים הגדולים שלי - טרימר, סכיני חיתוך, גלגלות, משטחים מתרפאים קטנים, משטחי צילום, המשטח של וואפל, ערכת וונדי ואקי לשבלונות ועוד. הכל מונח בתוך הארגונית הזו שממש הכפילה את האחסון של העגלה אם לא ריבעה אותו. מאחור יש עוד כמה כלים שגדולים מדיי וגם ציוד משרדי גדול.


מדפים בעגלה הרגילה - 

סיכות מתפצלות, קישוטי מתכת, מגנטים, קליפסים, אטבי עץ ועוד ועוד-  במדף השני יש המון דברים קטנים שכולם מאוחסנים בקופסאות פלסטיק מעולות של כלי עבודה, ממקס סטוק. בכל קופסה שמתי דברים שהגיוני בעיניי שיהיו יחד ושילטתי מה יש בפנים. 


אחסון פאנצ'ים -

פנאצ'ים - אלו שבחרתי להשאיר נמצאים במדף התחתון  בתוך קופסאות אקריל. זה צובר אבק אבל רק כשזה בחוץ אני משתמשת, אז אני מנקה אותם אחת לכמה זמן כדי שימשיכו לעבוד.



העגלה הרחבה יותר

העגלה הרחבה מכילה בתוכה בעיקר ציוד הקשור ליומן, רישום וציור מים. כל הציוד מאורגן בתוך קופסאות אקריליות מסוגים שונים.

המדף העליון - ספרי מדבקות, קוביות דבק עם נפח, פתקיות ממו דביקות ומספריים נוספים של טים הולץ. במדף הזה יש גם כלים כמו גיליוטינות 8 ו-6 של טים הולץ, לוח 1-2-3 ומשטח החתמה. הכל מאורגן בתוך קופסאות האקריל המעולות ממקס סטוק.

                  

אפשר לראות את ספרי המדבקות של היומן, וגם מדבקות שמשמשות אותי באופן כללי, כמו גם כל מיני דבקי ספוג ונקודות דבק. בנוסף עוד מספר כלים שאני מאוד אוהבת כמו הטרימרים הקטנים של טים הולץ, לוח 1-2-3, משטח החתמה ועוד.



במדף השני כמעט כל מה שקשור ל
צבעי מים והטושים השונים ליומן - הכל בתוך קופסאות אקריל סגורות שרכשתי בג'מבו סטוק ויושבות אחת על השנייה. יש כאן טושים, אטבים משרדיים, צבעי מים מכל מיני סוגים, נוזל מיסוך, עפרונות מכל מיני סוגים. גם הפיוז טול במדף הזה בתוך קופסה אקרילית.
בנוסף כל חיתוכי הקארדסטוק שלי מאוחסנים בתוך יחידת פלסטיק עם קופסאות פנימיות צבעוניות שרכשתי בדן דיל ואני ממש מרוצה.


אבקות שימר, צבעי מים נוזלים - אלו מאוחסנים יחד בתוך סוג של מזוודה מפלסטיק שקניתי בארט דיפו בעבר. הכל נכנס לשם וכשאני רוצה לעבוד איתם, אני מוציאה את המזוודה הזו לשולחן יחד עם המכחולים שיש להם קופסה ייעודית וככה הכל מרוכז.

צבעי אקריל - בתוך קופסת אקריל לצד המזוודה של צבעי המים והאבקות.

הביג שוט מונח גם הוא בעגלה לצדי, והלוחות שלו נמצאים במדף על הלוח המחורץ וככה אני לא מתעצלת ומוציאה אותו לעבודה. האידיאל היה שהוא יהיה על שולחן עבודה בנוחות, וככה לקום מדי פעם כשיוצרים כי הישיבה הממושכת נוראית. אבל זה יחכה לחדר רציני יותר כי מפאת המקום אני חייבת לצמצם כי ממילא זה עמוס לי.

יש לי מגירות עץ קטנות שמונחות על שידה בחדר. רכשתי אותן באיקאה, הן עדיין קיימות וממש נוחות, להלן הפירוט של מה שיש בהן והתייחסות לאחסון ייעודי


חרוזים קטנים ואבני חן - אלו משמשים לשייקרים ולקישוט. מאורגנים למופת בתוך ערכה שרכשתי בדן דיל ואני ממש אוהבת. זו קופסת פלסטיק קטנה שבתוכה קופסאות קטנות שבתוכן שמים את החומר שרוצים. לג'ניפר מקגוויר יש כזה אחסון ותמיד רציתי, אבל המחירים של מה שהיא רכשה מטורפים. אלו של דן דיל זולים ומעולים. אני מאמינה שאפשר למצוא באלי אקפסרס כמובן.





דיו אלכוהולי - הכל במגירה התחתונה, יחד עם התמיסות שלו והאלכוהול.

גלויות - יש לי הרבה והאמת שלדעתי הן יעברו מקום למגירת ה 6*6 אבל כרגע מונחות שם.

חותם שעווה - השעווה והברזלים במגירה קטנה.

נצנצים וטיפות נובו - יחדיו במגירה קטנה. אין לי הרבה וזה גם לא בשימוש מאוד תדיר. 


יש לי עוד שידת מגירות שמיועדת ליצירה בחדר הזה והשידה השנייה מיועדת לנעליים, חומרי נקיון וכו' :).

בשידה הזו יש מספר דברים- סלחו לי שאין תמונות, אבל באמת שכאן אין איזה משהו מיוחד. פשוט ארגון בתוך מגירה, משתמשת בקופסאות נעלים חזקות כחוצצים וזהו.

פאייטים - יש לי יותר מדי!!!! הם מאורגנים בתוך קופסאות פלסטיק שקניתי ממקס סטוק (חלק עגולות, חלק מרובעות. נמכרות בחבילות של 8 ויש מלא גדלים. דרך אגב, גם המבחנות מהפלסטיק ממש טובות לפאייטים וקל לאחסן אותן) ומונחים בקופסה כחולה במגירה שבשידת המגירות.

דפי נינה, כל הקשור לניילוץ - הכל מסודר במגירה קטנה כולל המכשיר עצמו. משמש אותי לעבודה וגם ליצירה. נרכש באופיס דיפו, גודל A4 ממש חמוד ויעיל.

מחברות ופנקסים - בחיי שאני מתביישת לצלם את הכמות :). הכל בתוך מגירה אחת בקושי רב (יש קצת חריגה לעוד מגירה) וזו המגבלה ששמתי לי אחרי שסיימתי לסדר לאחרונה. חלק בתוך קופסאות וחלק פשוט מונח כדי לנצל את כל המקום.

ספריי צבע שימר ורגיל - אין לי הרבה מזה, מה שיש נמצא במגירה עם הפאייטים בתוך ארגונית בד חמודה מאיקאה.

מגירת שונות - זו מגירה שיש בה כל מיני שקיות אחסון, שקיות נייר, נייר טישו, אביזרים לצילום, סלילים לסינץ' וכו'. אין נושא עיקרי שם פשוט מגירת CATCH ALL שאני מסדרת אחת לכמה זמן.

מגירת חגים - זו מגירה שיש בה כל מיני מדבקות של חגים, קישוטים ייעודיים. הכל בתוך קופסת נעליים וקופסאות ממוחזרות של מוצרי אפל (הקופסאות של האייפונים, אייפדים ממש מעולות וחזקות בטירוף). זו מגירה שאני ניגשת אליה לפי עונות השנה :).

פרחים - אין לי הרבה. מה שיש מאוחסן בתוך קופסת אקריל עם מכסה שמיועדת למקרר אבל מאוד נוחה לי לזה.

אחסון נייר גדול 50*70 ועוד כמה כלים גדולים:  לכך יש לי שני דברים

מתחת לשולחן יש לי עגלת עץ גדולה שרכשתי ממש מזמן במקס סטוק. בתוך העגלה הזו אני מאחסנת ניירות בגודל 50*70 שהיום אני כבר לא קונה , הסינץ' שם, טרימר שמשחיז את עצמו שקיבלתי במתנה, מכונת תפירה קטנה ממש ומלאי צ'יפבורד. זו עגלה ממש ממש נוחה ואני שמחה שרכשתי אותה אז.

ארגונית גדולה מצ'יפבורד שרכשתי בסדרייה - בתוכה שמתי את רקעי הצילום הגדולים, ניירות אפלין וניירות עטיפה שיש לי.



אז לסיכום

  1. קופסאות אקריל עם ובלי מכסה. כאלו שנערמות זו על זו או אחת ליד השנייה - אפשר למצור בסטוקים למיניהם, איקאה, דן דיל ובצד היקר יותר יש בפוקס הום גם. יש מגוון עצום של גדלים. כדאי לדעת למה אתן מחפשות וללכת לקנות עם סרגל ומידות מדויקות.
  2. קופסאות קשיחות מעוצבות - מקס סטוק ודן דיל, גם בללין וסבון של פעם תמצאו.
  3. שימוש חוזר לקופסאות נעלים קשיחות (יש היום ממש יפות), קופסאות של מוצרי אפל וכאלו של משקפי שמש ועוד. בגדול כל קופסה יכולה לשמש אתכן. תלוי באביזרים.
  4. קופסאות פלסטיק שבמקור הן לברגים וכו' - מעולות לכל הדברים הקטנים. גם הן נערמות זו על זו. ניתן להשיג במקס סטוק.
  5. מגירות קרטון שונות וארגוניות ציוד משרדי - חנויות לציוד משרדי, מקס סטוקים בתחילת שנה. מעולות לטושים, עטים וכו'.
  6. מגירות אקריל ועץ - וואו, סקארה, מקס סטוק, איקאה, בצד היקר בסופר פארם. שימושיות להמון דברים וקיימות במגוון גדלים.
  7. מעטפות פלסטיק קשיחות לחותמות וחותכנים - אלי אקספרס. הכי זול ומגיע מהר.
  8. אחסון דפים - ארגוניות ייעודיות. זה הצד היחסית יקר, אלא אם התמזל מזלכן למצוא משהו שמתאים בגודל במקרה. אין הרבה מציאות כאלו. אם נתקלתן - לא להתלבט.
  9. אחסון ייעודי ליצירה - בארץ דן דיל מחזיקים הכי הרבה. החל משמרדפים 30*30 קשיחים, קופסאות אחסון 4*6, מערכת לפאייטים וחרוזים. החיסרון שלא תמיד יש וצריך לעקוב. זה די לפי התלהבות של השוק באותו רגע. אם יש משהו שרציתן שם בהקשר הזה והוא קיים, אל תחכו כי לא בטוח שלהבא כשתרצו אותו הוא יהיה במלאי.
  10. איקאה - ממלכת האחסון. קופסאות אקריל, קופסאות קרטון בגדלים מעולים, קופסאות פלסטיק חצי שקופות, ארגוניות ומגירות עץ קטנות.  ממליצה לשוטט באתר שלהם ולראות וללכת מפוקסות לשם בחיפוש אחר הגודל המתאים.
  11. מיניסיו - מחזיקים המון פתרונות אחסון חמודים ממש וארגוניות צבעוניות.
  12. אלי אקספרס - גאונים בכל מה שקשור לאחסונים. אבל!!!!!! תמיד תראו מה גודל המוצר שאתן קונות. זה מפורט בפרטי מוצר. אם קשה לכן להבין ממידה לבד תחזיקו סרגל או ציירו לעצמכן את הוגדל על דף. הכי מבאס להזמין משהו ולחכות מלא זמן ולשלם ואז מגיע משהו שאין לכן שום שימוש בו.
  13. סקראפבוק ואמאזון - הצד היקר יותר לאחסון. היתרון שזה ממש ייעודי ליצירה בהרבה מקרים, אז הגדלים מעולים. עדיין לבדוק שזה מתאים לכן למקום שבו זה מתוכנן להיות. אין ספק שהמוצרים איכותיים. חברות ממש טובות לזה - scrapbook.com, totaly tifani, WER  יש עוד אבל אלו חברות שהתנסיתי במוצרים שלהן.
  14. הסדרייה - דברים מאוד ספציפיים ולרוב בהזמנה ייעודית.
  15. תמיד תמיד תמיד למדוד לפני שאתן קונות. את גודל המגירות, את עומק ורוחב ואורך המדפים. תכתבו לכן בפתקים בטלפון, וככה גם אם אתן רואות משהו לאחסון על הדרך יש לכן את הנתונים כדי לבדוק אם כדאי לכן לרכוש את המוצר, ואם הוא יתאים לכן מבחינת גודל.
  16. לא השתמשתן לחדר יצירה? לא נורא, יש לכן מטבח, מקרר, ארון בגדים, שידת איפור. בקיצור יש מלא מקומות לנצל אז לא להתבאס.
  17. חשבו יצירתי - זה לא מיועד ליצירה? מי אמר? כל פתרון אחסון שעובד לך הוא נכון. בהרבה מקרים צריך לנסות ולראות אם זה עובד לכן טוב. כמובן לאחר מחשבה ולא סתם להתפזר אבל לפעמים מערכת אחסון שחשבתן שתעבוד פחות תאהבו אחרי תקופה, וגם זה בסדר. חלק אפשר למכור ביד 2 או להשתמש למשהו אחר.
ממש אשמח לענות על שאלות או להעלות תמונות ייעודיות אם יש משהו שמעניין אתכן ולא שמתי. וגם לשמוע מכן על הארגון שלכן.
מה מוצר הארגון הכי טוב שיש לכן? 
מה השיטה שעובדת לכן?
וצרפו לנו איזו תמונה של פינת היצירה שלכן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

קייס לשוקולד ותה - הדרכה

כרטיס מהמם לכל אירוע- קרן סביליה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

אלבום 6'' עם כיסים גדולים- הדרכה

קייס לשוקולד ותה - הדרכה