תיק מהמם לכל מתנה, וגם לאלבום

 תיק מהמם לכל מתנה, וגם לאלבום (עדי בן לולו)




תמיד כשאני מכינה אלבום או מתנה סקראפית כלשהי, אני מרגישה שלא מתחשק לי לשים אותה בתוך שקית ניילון פשוטה. חשבתי וחשבי וטיילתי ברשתות השונות אחר רעיונות.

לכדו את עיניי כמה תיקים חמודים שראיתי, והחלטתי שזה - זה. אז לפניכן תיק מהמם, שאני עשיתי את הראשון למתנת תינוק (לא החלטתי אם אוסיף אלבום שם, אבל זה כנראה הכיוון אז תעקבו :) ) אבל לגמרי יכול להתאים לכל דבר. ואפשר להניח בפנים גם המון שוקולד.

הוא יחסית גדול - 8 * 4.5 והגובה הוא 6. כך שהוא באמת יכול להכיל הרבה מאוד. והוא גם פשוט להכנה. 

השתמשתי בקולוקציה המהממת - BOHO BABY  שכוללת, סטאק רגיל, סטאק רקעים וגם חיתוכים.

מציינת מראש שכמובן שאין חובה לשים את הכיסים שאני שמתי בחוץ, ואפשר להשאיר אותו חלק, ואפשר גם לעשות כיסים אחרים לגמרי.

ניגש להכנה?

ממש חשוב לפעול לפי השלבים, אחרת תגלו שהדבקתן לפני דיגום או אחרי וכו'.

חלק וכמות

גודל הקארדסטוק

חריצה

בסיס

8* 1/2 4

ללא

2 – צדדים גבוהים

8 * 1/2 6

צד קצר – 1/2

יצירת חור ידית - בהמשך

2 – צדדים נמוכים

1/2 4 * 1/2 5

צד קצר – 1/2

צד ארוך – 1/2 מכל צד

2 – כיס מניפה

1/4 8 * 3/8 4

צד קצר – 1/2
צד ארוך – בכל צד 1/2, 1, 1/2 1, 2

כיס גדול

1/2 9 * 8

צד קצר – 1/2 מכל צד
צד ארוך – 1/2 3, 7

כיס מרובע

9 * 1/2 4

צד קצר – 1/2 מכל צד
צד ארוך – 2, 1/2 5


בשלב הראשון עברו על כל הקיפולים של הכל, למעט כיס המניפה.



הכנת חור הידיות
נמדוד 1/2 אינצ' מהצלע העליונה כלפי מטה ונסמן.
נמדוד 2 אינצ' מהצלעות הצדדיות פנימה ונסמן (בגובה של ה 1/2 שמדדנו)
נוריד קו באורך אינצ' מכל נקודה, ונתמח קו ביניהן כך שנוצר מלבן בגודל 4 * 1, נחתוך את המלבן כך שיווצר חלון שהוא הידית שלנו.
במדוגמים נעשה אותו דבר ונוסיף עוד 1/8 מכל צד. ממליצה לשים ולוודא שזה מספיק, כי שוב זה חיתוך ידני לרוב, אז יש שונות.






ראשית, נדביק את הצדדים הנמוכים לבסיס, ההדבקה נעשית בעזרת הפלאפ לפנים הבסיס, כך שכאשר נדגם את הפנים לא יראו את החיבורים. 



שנית, נדביק את הצדדים הגדולים באותה צורה.

שכחתי לצלם לפני הדיגום - אל!!! תדגמו את הפנים, למעט הבסיס אני טעיתי.



שימו לב - אנחנו לא!!! מדביקות את התיק לתלת מימד עכשיו, כלומר זה אפשרי אבל סתם קשה אחרי זה עם הדיגום. 

אני אישית מעדיפה לראות הכל בעין לפני דיגום, אז לרוב אני שמה את הנייר המדוגם שאני רוצה זה לצד זה כדי להבין איך זה ייראה, לפני חיתוך. וגם אחרי שחתכתי אני לא מדביקה מיד, אלא מצמידה עם וואשי או אטב משרדי, ורק כשאני רואה הכל בעין ואני אוהבת את זה אני מדביקה. בגלל זה אתן רואות וואשי בחלק מהתמונות שמחזיק את המדוגם במקום.

כעת נדגם את הצד החיצוני של הקופסא - קחו בחשבון שיש כיסים שמסתירים חלק גדול, אם אתן עושות כמוני, אז אם יש איזה הדפס שאתן רוצות שיראו, או שתוותרו על כיס או שתשימו אותו במקום אחר.



שמה לכן את מידות הדיגום שלי ומפצירה בכן למדוד קודם שאכן יצא לכן גודל זהה, כי לפעמים הנייר שבחרתן משפיע ומשנה קצת מידות.

מדוגם בסיס פנים תיק - 7/8 3 * 7/8 8 . פה עשיתי ממש כמעט אותו גודל, כדי להסתיר את ההדבקות, כך שהגודל הוא 1/8 פחות.

מדוגם צד גבוה - 3/4 5 * 3/4 7, יש צורך בשני חלקים, אבל בשלב זה להדביק רק את החיצוני. (אני טעיתי כפי שתראו בתמונות, ובגלל זה הייתי צריכה לכסות את הפלאפים הפנימיים . זה לא נורא רק סתם עבודה.

מדוגם צד נמוך - 1/4 4 * 3/4 4 יש צורך בשני חלקים

כדי להדביק את התיק לתלת מימד, כל שנותר לעשות זה לשים דבק על הפלאפים שיש לכן בצדדים הצרים של התיק, להעמיד את הדפנות, ולהדביק. שימו לב ליישר את הדפנות לזוויות של 90 מעלות. לאחר שלב זה ניתן לדגם בפנים.



פה אתן רואות את הטעות שעשיתי בדיגום, בהמשך תיקנתי על ידי הדבקה של חתיכת נייר זהה בהתאמה להדפס


הכנת הכיסים - 

נרכיב ונדגם את כל הכיסים ורק ולאחר מכן נדביק לתיק. אני הדבקתי את הכיסים כאשר התיק כבר היה תלת מימד, אפשרי לגמרי לעשות את זה לפני. זה לא משנה תחליטו מה נוח לכן, אבל דיגום הכיסים בהחלט עדיך לפני ההדבקה לתיק.
אני השתמשתי בסקוטשים לסגירה, אבל אפשר לשים סרטים או מגנטים. שימו לב שאם בחרתן בזה, אז יש לשים אותם לפני דיגום.

כיס מרובע קטן -
חתכו לפני התמונה את החלקים המיותרים, קפלו והדביקו בעזרת הפלאפים. 
אני עשיתי חריצה עם פאנצ' מגרעת, לא חובה.
דיגום חזית הכיס  - 1/4 3  * 1/4 3
דיגום סגירה (צריך 2) - 1/4 3 * 3/4 1
אני חתכתי את הצדדים, אפשר גם לעגל או להשאיר.





כיס גדול -
בדיוק כמו הקטן, רק מידה אחרת אז עקבו אחר אותם שלבים.
דיגום חזית הכיס - 1/4 3 * 3/4 6
דיגום סגירה (צריך 2) - 1/4 2 * 3/4 6






כיס מניפה 
זו חלק שעוד לא קיפלנו, אז שימו לב לצילום, יש לקפל קיפול מניפה, בכדי לייצר את הנפח.
אחרי שקיפלתן, את הפלאפ התחתון אנחנו מדביקות מעל החלקים המקופלים, ורק את הפינות, את החלק התחתון אנחנו משאירות מרווח.





אני עשיתי פתח שונה לכיס, אתן לא חייבות אבל מי שרוצה - 
מודדים מכל צד אינצ' ומסמנים. ואז חותכים מהקצה בקו ישר אליו, כך שנוצר אלכסון, ואז חותכים את הקו שנוצר בין 2 הנקודות.
דיגום - 4 * 1/2 3      

כיסי המניפה מודבקים משני ידי התיק הצרים. שימו לב שהדיגום בתיק קצת יותר גדול, אז ממרכזים את הכיס.

הכיס הגדול מודבק על צדו הרחב האחד בתיק, והכיס המרובע על השני.

לא צילמתי את תהליך הדיגום - 








והנה המוצר גמור











תגובות

  1. וואו זה מהמהם מושלם אהבתי את הגוונים והעיצוב תודה על ההדרכה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

קייס לשוקולד ותה - הדרכה

כרטיס מהמם לכל אירוע- קרן סביליה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

אלבום 6'' עם כיסים גדולים- הדרכה

קייס לשוקולד ותה - הדרכה