פנקסים בכל מקום פנקסים - מארז נפלא לפנקס ממו A5 (עדי בן לולו)

  פנקסים בכל מקום פנקסים - מארז נפלא לפנקס ממו A5 (עדי בן לולו)




אני מאוהבת בפנקסים ופדים של נייר לכתיבה (ממו), ופתקיות דביקות וכל מה שקשור לזה. באמת, אני לא עומדת בפניהם ויש לי אוסף מטורף ובעיקר אין לי מקום. וחשוב לציין שאני מהמשתמשות. כלומר, זה לא ליופי - אני כותבת, רושמת, נגמרים לי פנקסים. אבל הכמות שיש לי ושאני עוד רוכשת היא עצומה.

כמובן שכאשר האתגר הנפלא של הפנקסים הגיע, שמחתי מאוד, וישבתי להמציא משהו שיכול לשמש אותי לקחת איתי פנקסים, ועוד קצת מאהבה נוספת - מדבקות. ומקום לגלויות ותמונות (כי אם תרצו לתת את זה מתנה, ככה זה הכי שווה).

קראתי לו - המארז הנפלא. פשוט כי הוא שימושי להמון דברים. ושינויי מידות קטנים יוכלו לשמש אתכן להמון אפשרויות.

בחרתי להשתמש בסטאק המהמם - bright days, בדפי ג'ינס 300 גרם והממו המקסים מהקולקציה חברים ונהנים.

בואו נתחיל:

אני השתמשתי בקארדסטוק ג'ינס המעולה שהוא 300 גרם, ככה שהכריכה שנוצרה לי ממש קשיחה ועמידה. השתמשתי בו גם בפנים מתוך הנחה שמדובר בדרים שצריכים כושר שחיקה. וזה יצא מעולה.

אלו החלקים שיש לחתוך ולחרוץ - 

  1. כריכה - 2 חתיכות בגודל 9 * 3/4 6 - בשתיהן יש לחרוץ בצד הקצר 3/4 בצד אחד.
  2. כריכה - חתיכה בגודל 9 * 1/2 7 - נחרוץ בצד הקצר 3/4 מכל צד.
  3. כיסים - 2 חתיכות בגודל 10 * 1/2 5 - נחרוץ בצד הקצר 1/2 מצד אחד, ובארוך 1/2 משני הצדדים.
  4. פלאפ - 1/2 4 * 1/2 8 - נחרוץ 1/2 בצד אחד בארוך, ו-1/2 בצד אחד בקצר.
  5. פלאפים ארוכים למעטפה נפתחת - 2 חלקים בגודל 9 * 2 שנחרוץ ב 1/2 בצד הקצר.
  6. פלאפים קצרים למעטפה נפתחת - 2 חלקים בגודל 4 * 2 שנחרוץ ב 1/2 בצד הקצר.
  7. כיס לאחסון הממו - 7 * 7 - נחרוץ 1/2 משני הצדדים בצד אחד, ובצד השני 1/2 מצד אחד בלבד.
מתחילים בהדבקת הכריכה. חלק מספר 2 באמצע והחלקים מ-1 יהיו משני צדדיו של חלק זה.
יש לנו 2 שדרות של 3/4.




למעט הפנקס שחייב להיות באמצע, שאר הדברים נתונים לבחירה שלכן. אפשר לעשות כמוני, אפשר להחליף כיוונים ואפשר לעשות דברים אחרים לגמרי.

במרכז נדביק את הכיס מסעיף 7, זהו כיס רגיל. מרכיבים אותו כמו הקודמים ומדביקים אותו בצמוד לחלק התחתון. לפני שאתן מדביקות - תבדקו שהכל נסגר כמו שצריך והכיס יצא בגודל טוב. אני הייתי צריכה להוריד ממש פחות מ 1/8.




בשני הצדדים הקיצוניים מודבקים כיסים. אלו עשויים מהחלקים בסעיף 3. מכינים את הכיסים לפי התמונה. ומדביקים אחד בכל צד, כאשר פתח הכיס פונה למרכז.







מעל כיס שמאל מודבק כיס שחציו פתוח, קראתי לו פלאפ בסעיף 4 - זה בעצם כיס שסגור רק משני צדדים כך שהוא מעין כיס פולדר. 



עיגלתי את הפינה העליונה


ככה זה נראה מדוגם - 


בצד ימין מעל הכיס מדביקים את הפלאפים בסעיפים 6-7, אלו יוצרים מעין מעטפה מפורקת. מתחילים קודם עם הפלאפים הארוכים. שימו לב להדביק על הכיס, ולא על המרווח בים הכיס לשדרה.
אחרי שהדבקתן את הארוכים, ניתן להדביק את הקצרים.




פה אפשר לראות עם הפנקס, שמתי כדי לראות שהכל מסתדר לי 




בשלב הזה תחליטו איך אתן רוצות את הסגירה.
אני פינצ'צתי שני עיגולים של 1 אינץ', וחיברתי לפלאפים הארוכים עם סיכה מתפצלת. לאחר מכן קשרתי מתחת לעיגול אחד חוט אופים, וגלגלתי לסגירה בעיגול השני.
(אתן רואות תמונה כשזה מדוגם כי עשיתי את זה אחרי דיגום, אבל עדיף לעשות את זה, אחרי דיגום של הפלאפ מקדימה ולפני שמדגמים אותו מאחורה).

                  

עכשיו אפשר לדגם. אני דיגמתי פחות 1/8 מכל גודל שכתוב למעלה, אבל יש הרבה שאוהבות להוריד 1/4. אז לבחירתכן. ממליצה למדוד את הגודל תמיד לפני חיתוך כדי לוודא שזה באמת יוצא לכן טוב.

זו הכריכה (אני שמתי את הפתיחה ימינה עליונה)

פה רואים לפני ששמתי את העיגולים, אבל כמו שאמרתי כדאי לשים לפני שמדגמים בפנים.



לא רציתי שהפנקס ירד עד למטה, ורציתי לתת חיזוק, אז שמתי שני עיוגלי סקוטש שיחזיקו אותו פחות או יותר באמצע.


זה כאשר הכל מוכן, וגם ציירתי להנאתי על הפד, והדבקתי מדבקות


בתוך המעטפה שמתי כרטיסיות מהסטאק.

                    

מה עוד הכנתי?

תיקייה קטנה שמחזיקה מדבקות נפלאות מספרי המדבקות של ענבל גיבור, שהיו אצל קרן ואזלו מהמלאי כראוי למוצר מהמם שכזה.
הגודל הוא  10 * 6, חרצתי בצד הארוך בכוונה לא סימטרי, ב- 1/2 5.




               


משאריות מדוגמים וכמה מהכרטיסיות המההממות בסטאק המושלם, הכנתי מעין פנקס שחיברתי עם חוט אופים.


משאריות נוספות הכנתי תגיות בכל מיני גדלים, וכרכתית עם חוט שוב. 
 
                


על הכריכה הכנתי שייקר מאחת התגיות, וגזרתי דגלונים מתגית אחרת לקישוט.
לסגירה בחרתי להכין גומיה עם חרוזים חמודים מעץ.















תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

קייס לשוקולד ותה - הדרכה

כרטיס מהמם לכל אירוע- קרן סביליה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

אלבום 6'' עם כיסים גדולים- הדרכה

קייס לשוקולד ותה - הדרכה