משלוח מנות סקראפי (עדי)



 משלוח מנות סקראפי (עדי)

בחג פורים תמיד שולחים משלוחי מנות מלאים דברים טעימים, ושלא תבינו - אני לגמרי בעד.

ועם זאת חשבתי לי שנרצה גם לתת משלוח מנות סקראפי לחברה, כי יש לנו המוווןןןןןן דברים וכיף לחלוק את זה.

ראיתי תמונה כלשהי באינטרנט של הרעיון הזה, מעטפות בערימה. הטריק הוא ההדבקה ונדבר על זה. ואז ישבתי והתחלתי לשחק עם מעטפות מוכנות שהיו לי. אבל זה לא הספיק לי אז בסוף פשוט הכנתי את המעטפות מאפס בלוח 1-2-3 הנהדר. 

אל דאגה, גם אם אין לכן לוח אפשר לעשות. אני אסביר איך.

אין הרבה תמונות בתהליך אלא רק של מוצר סופי וקצת מההדבקה, כי באמת שהקטע פה הוא העיצוב של הכל, מאחר וההכנה זה פשוט לקפל מעטפות וזהו.

רשמתי לכן את המידות של ערימות המעטפות שהכנתי, למי שתרצה להכין בדיוק אותו דבר במידות, אבל קחו בחשבון שכמובן אתן יכולות תמיד לשנות את המידות.

הערה למי שאין לוח 1-2-3 או לוח להכנת מעטפות - מה שעושים במקרה הזה דיי פשוט, בחרו מעטפות שאתן אוהבות. כל מעטפה, פרקו אותה בזהירות, העתיקו לדף את ההיקף, גזרו, סמנו קווי חריצה איפה שצריך בעזרת סרגל ועצם קיפול וזהו יש לכן מעטפה. זה קצת יותר עבודה אבל לגמרי אפשרי אם אין לכן לוח. 

אני לא מסבירה כאן איך להכין את המעטפה עצמה, למי שיש לוח אני מניחה שאתן מכירות, ואם לא אז אשים בסוף קישור לסרטון ממש מוצלח ביוטיוב.


חומרים וכלים:

  1. לוח 1-2-3 / לוח מעטפות / מעטפות שאהבתן להעתקת הצורה.
  2. סטאק שאתן אוהבות, אפשר גם דפים בודדים. אם יש לסטאק קישוטים תואמים כמו חיתוכים, כרטיסיות ועוד - מעולה.
  3. קארדסטוק בסיס תואם למדוגמים - לא חובהףאני חושבת שזה עוזר לאזן הדפסים.
  4. אני השתמשתי בהרבה חיתוכים של כוכבים, לבבות, דגלונים, טאבים, תגיות ועוד.
  5. קישוטים כמו - חוטי זהב, חוט אופים, גדילים שונים, קליפסים, אטבי עץ ועוד. השמיין הם הגבול מבחינת קישוטים.
  6. מספריים.
  7. דבק נוזלי.
  8. דבק דו"צ.
  9. עפרון ומחק.

בשלב הראשון בחרו את הדפים שמהם תרצו להכין את מעטפות ואת הסדר. חשוב ממש להחליט על הסדר לפני החיתוך, כי המידות יהיו שונות.

אני בחרתי את סטאק יום ההולדת הצבעוני של קרן, שלדעתי ממש ממש מתאים גם למשלוחים, וגם השני בגווני שחור לבן וזהב ממש יתאים כאן


הנה הדפים לאחר שפינצ'צ'תי וחרצתי בלוח, אתן תראו בהמשך שהוספתי עוד מעטפה בצילום, אחרי ששיחקתי היה נראה לי פתאום שחסר משהו אז הוספתי עוד מעטפה (במידות זה כבר רשום לכן)


המלצה נהדרת לאפליקציה שעוזרת לחשב מידות ללוח (אם המידות שכתובות בלוח לא מתאימות לכן) - envelope generator. אתן מזינות את גודל הכרטיס שבשבילו תרצו את המעטפה, והתוכנה תחשב לכן את גודל הנייר ותאמר לכן איפה לחרוץ בלוח.

סט מעטפות ורווד וזהב שהכנתי מסטאק יום ההולדת המהמם של קרן (המידות כתובות מהמעטפה הגדולה לקטנה). אני כותבת מידה (זה ריבוע ולכן האורך והרוחה זהים) ואז האות P מסמנת את מקום החריצה בלוח - 

  1. 1/8 10, P-4 1/8
  2. 1/8 10 , P- 4 3/8
  3. 9 , P-4 1/8
  4. 8, P-4 3/4
  5. 5, P-2 1/2

עוד אפשרות למידות שהתחלתי ועוד לא סיימתי - 
  1. 3/4 9, P- 5 5/8
  2. 1/2 8, P-4 1/8
  3. 3/8 8, P-4 7/8
  4. 1/2 6, P-2 3/4
  5. 5, P-2 1/8

אחרי שהמעטפות מוכנות, מגיע הקטע של ההנחה שלהן זו על זו. פה זה ממש טעם אישי שלכן. מבחינת משחק הגדלים והצורות. אתן רואות ששמתי אטבים, כדי לראות איך זה נראה מכל מיני זוויות לוא יתפרק לי כשאזיז





החלק החשוב הוא ההדבקה שלהן זו לזו. ממש חשוב שיהיה אפשר לפתוח אותן גם כשהן מודבקות, ולכן ההדבקה תמיד תהיה על הפלאפ שנסגר. כלומר כל מעטפה מודבקת על הפלאפ שנפתח כלפי מעלה, ולא בצורה שבה לא נוכל לפתוח.


שימו לב איך המעטפה מודבקת רק על הפלאפ סגירה של המעטפה שאחריה, כך זה מבטיח פתיחה, בלי בעיות בהמשך




דוגמה לכמות דבק - ממש מעט


אני שמתי וסימנתי עם עפרון את המקום, לאחר מכן שמים דבק שו"צ ומדביקים. תשאירו מקום להכניס כל מיני דברים מהצדדים, לא צריך להדביק עם טונות דבק, רק כדי שזה יישאר במקום.

          

אחרי ההדבקה מגיע החלק של העיצוב. זה הזמן להוציא את כל הקישוטים, מדבקות ועוד. 
אתן יכולות לראות שהדבקתי טאבים מזהב, וכוכבים. השחלתי על חוט אופים כוכב וקשרתי מסביב למעטפה. 






הכנתי מחזיק מפתחות עם גדיל, וחיברתי גדיל לקליפס בעזרת טבעות חיבור קטנות.
הכנתי תגיות תואמות מהסטאק בעזרת תבניות חיתוך, והדבקתי על המעטפות.
אתן יכולות לקשט את המעטפות עצמן, אני לא העמסתי כי הרגשתי שהסטאק דיי מספיק.







והקטע הכייפי - למלא בפנים.
הכנתי פרחים מחיתוכי נייר, פפיונים, שמתי חיתוכים לשימוש המקבלת, גלויות ותגיות. כל דבר הדבקתי עם דבק זמני על גבי חתיכות נייר תואמות והכנסתי למעטפה.











ככה בכל מעטפה מתחבא לו משהו נחמד למי שתקבל את המשלוח. אפשר להתפרע ממש ולהכין מלא קישוטונים להחלפה, או פשוט לשים למקבל מדבקות, מחברת קטנה, פתקיות דביקות, חיתוכי נייר, סימניות ועוד. לפי מה שאוהבת מי שמקבלת או מה שבא לכן לחלוק.

כפי שאמרתי עיקר העבודה פה זה העיצוב, וקשה לתת הנחיות מדוייקות לכך. אפשר להשתמש במעטפות וולום, בדויילי באמת בכל מה שעולה לראש ולהתפרע.


את המעטפות חיברתי זו לזו עם נקודת סקוטש קטנה, כדי שיישארו בערימה ולא ייפתחו בגלל הנפח, אפשר גם לקשור יפה עם חוט מיוחד.









תגובות

  1. עדי את נהדרת !!! יש לי נכדים סוכרתיים,וחברים עם דיאטות ללא מתוקים, לכרטיסים המושקעים הם מחכים ..אך הוספת את המעטפות והן מצאו חן לי מאוד, אהבתי!! שיהיה חג שמח לכולנו.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

קייס לשוקולד ותה - הדרכה

כרטיס מהמם לכל אירוע- קרן סביליה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

אלבום 6'' עם כיסים גדולים- הדרכה

קייס לשוקולד ותה - הדרכה