כרטיס U אתגר שקוף

כרטיס U
(ההדרכה באינצ'ים)


#אתגר_שקוף יצא לדרך ואני מלאת רעיונות.

סטאק "היער הקסום" המושלם יחד עם "מאחורי היער" קרצו לי וקרצו לי, ופתאום היה לי רעיון לסצנה שרציתי לבנות ממנו.
וכמובן שלא עצרתי באחד אז השתמשתי בקולקציה SAY CHEESE 3, עם חיתוכים של 4.  יש בחנות את כל הקולקציה - SAY CHEESE

ומה יותר מתאים מכרטיס U שיש בו חלון גדול ומקום גם לאתגר וגם לסצנה?





כשסיימתי הבנתי שאפשר לייצר את אותו הדבר בדיוק עם המון דברים - חיתוכים, פרחים, חותמות שצבעתן וגזרתן. סצינה מתחת למים, סצנה על החוף, באויר בקיצור הבנתן :)  

מה שמגניב בכרטיס הזה הוא שאפשר לקפל אותו שטוח לגמרי (אם לא שמתן פרחים) ולהכניס למעטפה שהכנתן גם כן (כמובן).

אז שינסתי אצבעותיי ויצאתי לדרך.



מה צריך:
  1. קארדסטוק בסיס בצבע שאתן בוחרות.
  2. קארדסטוק מדוגם - אפשר מ-1, אני השתמשתי ב-3, כי רציתי דוגמאות שונות.
  3. חיתוכים / פרחים / קישוטים.
  4. שקף.
  5. דבק נוזלי.
  6. דבק דו"צ ספוגי וגם שטוח רגיל.
  7. אם אתן רוצות להחתים על השקף - דיו סטאזון.
  8. לוח ועצם קיפול.
  9. טרימר.
אני בכוונה לא שמתי מידות של מדוגמים כי זה ממש תלוי טעם, אני אישית מורידה 1/4 אינצ' ואז יש לי 1/8 רווח, אבל יש בנות שמעדיפות רווח של 1/4 ואז חותכים 1/2 פחות.

נתחיל - 

לחלק העומד של הכרטיס נחתוך קארדסטוק בסיס בגודל 6 * 10,  ונחרוץ בחלק הארוך ב - 1/2 1,   3,   7,   1/2 8 (בסיום הכרטיס יהיה בגודל יהיה 6 * 7 כשהוא מקופל).
הקיפול ייעשה כך שקו החריצה החיצוני יקופל כהר, וקו החריצה השני כעמק, כך שתיווצר האות U.





בשלב הזה נדביק מדוגמים, כי אחרי זה יותר מסובך - חוץ מבקטע של המלבנים הצרים הפנימיים, שם נדגם אחרי השקף. לי קשה להחליט מייד אז אני חותכת ומדביקה קודם עם וואשי טייפ כדי לראות איך זה נראה, ואם אהבתי אני מדביקה קבוע. 


בשלב הזה כדאי גם להרכיב את הסצינה.
אני גזרתי מתוך הדפים המדוגמים את החיות שרציתי ואת העצים וסידרתי בצורה תלת מימדית, ואז חתכתי רצועות שקפים ארווכת בעובי של 1/2 אינצ' והדבקתי בקצה את החיות/שלטים שרציתי שיראו. בתמונה לא רואים אבל כשמזיזים את הכרטיס הן קצת זזות (שכחתי לצלם לפני כל ההדבקות אז אתן רואות שלב יותר מתקדם - לא להיבהל :)  - אתן בסדר! )


אפשר להתחיל עם השקף או עם הבסיס, מה שמתחשק, הסדר לא משנה כאן, מה שחשוב למדוד לפני ההדבקה תמיד את הגודל כי גם סטיה קטנה תגרום לכך שלא תוכלו לקפל את הכרטיס.

נחתוך קארדסטוק בסיס נוסף בגודל 2*7, לא חובה שהגימור יהיה ישר, אפשר לעשות הרים, דשא, גלי ים, עננים - הכל בהתאם לסצינה שבניתן. אני דיגמתי והשארתי ישר.

אחרי שהחלטן מה יהיה בחלק הזה, נדביק צד אחד שלו, לצד תחתון אחד בכרטיס (לא משנה מאיפה, אני התחלתי בצד השמאלי, ואז נדביק לצד השני כאשר הכרטיס מקופל - ממליצה להדביק אחרי ששמתן את כל הסצינה שלכן בפנים אבל לא חובה.



אפשר לראות שנוצר לנו הכרטיס באופן מלא.

עכשיו נוסיף חתיכת קארדסטוק שלא יראו אותה, עליה נוכל להדביק את קצות הדמויות שנרצה בסצינה, בעזרת שקפים או ישירות עליה.
הקארדסטוק יהיה בגודל של 5 * 1, בצד של ה-5 נחרוץ 1/2 אינצ' מכל צד. נקפל כל פלאפ לכיוון אחר. עכשיו נדביק את החלק הזה בחלק התחתון של הכרטיס בין הפאנלים הפנימיים, מקצה לקצה. כאשר נשים לב שאנחנו מדביקות את החלק הזה ממש בחלק התחתון (כך לא יראו אותו).





ליצירת החלון - נחתוך שקף בגודל 1/2 3  * 4, בצד של ה-4 נחרוץ 1/4 מכל צד (אפשר לחתוך שקף 4 * 5  ולחרוץ 1/2 מכל צד, אלו רק הפלאפים להדבקה אז לפי מה שנוח לכן).
עכשיו נדביק את החלון מעל הסצנה וזה יימסגר אותה כמו חלון ראווה (נשתמש בדו"צ), עכשיו ניתן לדגם את המלבנים הפנימיים של הכרטיס וזה גם יסתיר את ההדבקה של השקף.




מי שרוצה אפשר להוסיף גם למעלה באנר, אבל נדביק אותו אחרי השקף

הבאנר העליון - 3/4 * 7 - אפשר לקשט אותו, להחתים עליו או להוסיף משהו שקשור לסצינה - אני לא עשיתי את זה בכרטיס שמצולם.

אחרי ההדבקות ככה זה נראה מהצד - 


שימו לב - אפשר לשחק עם השכבות על ידי שימוש בדבק ספוגי, אפשר לייצר משחק ע"י שימוש בכמה שכבות של הדבק, בכרטיס היער הקסום הדבקתי חלק עם 3 שכבות, וחלק עם שכבה 1 וזה יצר הפרשי גובה. גם בשקפים, אפשר להדביק עם דו"צ שטוח וגם עם ספוג עבה.

מאחורי הכרטיס הדבקתי גלויה עם מקום לכתיבה, ככה יש איפה לכתוב גם ברכה - 



כך נראה הכרטיס מקופל - 


וכך פתוח - 


מהמם נכון?
אני התאהבתי ובטוח אשחזר - מה איתכן?












תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

קייס לשוקולד ותה - הדרכה

כרטיס מהמם לכל אירוע- קרן סביליה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אלבום מיוחד - כריכה רכה (עדי בן לולו)

אלבום 6'' עם כיסים גדולים- הדרכה

קייס לשוקולד ותה - הדרכה